هي والمحكمه

يوم الفرح تحول إلى جحيم.. سيدة تطلب الخلع

كتب-أسماء سرور

“اتهانت واتبهدلت يوم فرحى اللى كل عروسة بتحلم بيه طول عمرها”، هكذا بدأت هدير كلامها داخل محكمة الأسرة.. تعالوا نعرف قصتها.

حبيب العمر

وقفت هدير أمام محكمة الأسرة وقالت”انا جوزى واخدبن بعض عن حب كبير عمل المستحيل عشان افكر واوافق اننا نرتبط فهو كان معايا فى الجامعة ولكن أكبر من بثلاث سنوات وبعد محاولات كثيرة وافقت به.

أضافت هدير وقالت”تقدم لى جوزى بعد الجيش وكان مجهز ورقه للسفر حتى يستطيع الجواز فى مدة قصيرة ووافق على كل طلبات أهلى على الرغم من اعتراض أهله ولكنه وافق فى النهاية “.

إهانة أهله

تابعت هدير كلامها وقالت” أهله كانوا واخدين منى موقف من ايام الخطوبة ومفيش حد منهم كان بيكلمنى لحد يوم الفرح كنت برقص مع جوزى جت اخته زقتنى وقالت سيبى اخويا بقولها براحة مش كدة ضربتنى بالقلم والفرح اتقلب ولكن أهلى عشان يلمو الموضوع روحونى شقتى ودة كان بداية مسلسل الإهانة”

أكملت هدير كلامها وقالت”بدأت أمه وأخته بالرغم من عدم كلامى معها التواجد فىىشقتى ووصل الأمر بمعايرتها لى وتهديدها بضربى مرة أخرى وهو لم يحرك ساكن حتى فاض بى ورفضت هذة المعاملة وتشاحرت معهم وانتهى الأمر بضربى “علقة موت” عملت محضر بالواقعة واطلب الٱن الخلع من هذا الزوج.

حكمت المحكمة بالخلع والطلاق طلقة بائنة.

مقالات ذات صلة

زر الذهاب إلى الأعلى